Droga Krzyżowa w intencji nawrócenia aborcjonistów i powstrzymania aborcji w Polsce.
Polską wstrząsnęło zabójstwo Felka zabitego zastrzykiem chlorku potasu w 9. miesiącu ciąży. Paradoksalnie, dzięki tej zbrodni, zobaczyliśmy, że mediom nie udało się całkowicie zniszczyć polskich sumień. Ale zabójstwo Felka to nie jest czyn odosobniony. W oleśnickim szpitalu od 2016 roku zabito ponad pół tysiąca dzieci. Ten proceder cały czas trwa. Nie tylko w Oleśnicy, ale w całej Polsce. Ministrowie obecnego rządu przedstawiają aborterów jako bohaterów. Po ulicach miast biegają ludzie wzywający do zabijania najsłabszych. Władza ich chroni.
Dlaczego tak się dzieje? Kiedy za sprawą Ducha Świętego wyzwoliliśmy się od komunizmu, elity polskie nie potrafiły oddać Bogu czci i przywrócić prawa moralnego. Latami trwała debata na temat przykazania Nie zabijaj. Zakończyła się niemoralnym kompromisem: Niektórych zabijać możesz. Kompromis z diabłem zakończył się tak jak zwykle: dzisiaj można w Polsce zabić każde dziecko do końca ciąży, wystarczy papierek od psychiatry. Psychiatrów pracujących dla diabła nie brakuje.
Dlatego przychodzimy dzisiaj na Drogę Krzyżową do Oleśnicy, miasta, które w ostatnich latach patrzyło na śmierć setek dzieci, ale udawało, że tego nie widzi. Przychodzimy, aby prosić o przebaczenie nie tylko za zbrodnie dokonane w tym mieście, ale w całej Polsce. Odpowiadają za nie przede wszystkim aborterzy, politycy ustalający mordercze prawa i podżegacze aborcyjni, ale również my, którzy za mało czyniliśmy, aby mordy aborcyjne powstrzymać.
Przeżywając Drogę Krzyżową naszego Pana, będziemy wspominać ofiary aborcji, modlić się o nawrócenie aborterów i powstrzymanie mordów aborcyjnych w Polsce i na całym świecie. Będziemy również modlić się o przebaczenie naszych grzechów.
Modlitwa wstępna
W imię Ojca i Syna i Ducha świętego. Amen
Stacja pierwsza: Jezus na śmierć skazany
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Mateusza
Rzekł do nich Piłat:
«Cóż więc mam uczynić z Jezusem, którego nazywają Mesjaszem?»
Zawołali wszyscy:
«Na krzyż z Nim!»
Namiestnik odpowiedział:
«Cóż właściwie złego uczynił?»
Lecz oni jeszcze głośniej krzyczeli:
Na krzyż z Nim!»
Wówczas uwolnił im Barabasza, a Jezusa kazał ubiczować i wydał na ukrzyżowanie.
ROZWAŻANIE
Żydzi, aby skazać Jezusa na śmierć potrzebowali wyroku Piłata. Piłat wiedział, że Jezus jest niewinny, ale skazał Go na śmierć ze strachu przed tłumem domagającym się ukrzyżowania. Podobne sytuacje widujemy dziś, gdy rozpasana tłuszcza, podburzana przez media, wrzeszczy: abortuj, abortuj. Kto wydaje dziś wyrok śmierci na niewinne dzieci? Wystarczy zaświadczenie od psychiatry i życzenie matki. Izabela Leszczyna, która pełni funkcję Ministra Zdrowia, wydała wytyczne nakazujące ginekologom wykonanie wyroku. Jeśli ginekolog będzie zwlekał z zabiciem dziecka, zajmie się nim prokurator, który otrzymał wytyczne od Adama Bodnara, Prokuratora Generalnego. Przypomina to nam okrzyki Żydów «Jeżeli Go uwolnisz, nie jesteś przyjacielem cezara”.
Pod presją znajdują się również sędziowie. Stoimy przed Sądem Rejonowym w Oleśnicy. W tym budynku odbyło się wiele rozpraw przeciw obrońcom dzieci. W wielu zostaliśmy uniewinnieni, w innych skazani. Aborterzy pozostają bezkarni.
Módlmy się o opamiętanie dla wydających nieludzkie przepisy, o odwagę dla lekarzy, aby nie dali się sprowadzić do roli katów, prawość dla sędziów, aby wydawali sprawiedliwe wyroki.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami
Stacja druga: Jezus obarczony Krzyżem
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Mateusza
Wtedy Jezus rzekł do uczniów swoich: Jeśli kto chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie i weźmie krzyż swój, i niech idzie za Mną. Bo kto by chciał życie swoje zachować, utraci je, a kto by utracił życie swoje dla Mnie, odnajdzie je.
ROZWAŻANIE
Jezus bierze Krzyż, aby nas zbawić i wymaga od nas abyśmy podejmowali nasze krzyże. Wielu jednak woli zrzucać krzyże na ramiona innych. To droga zbrodni. Media przekonują nas, że wychowanie dziecka jest ponad siły ludzkie. Niewygody ciąży, ból porodu, rozmaite zagrożenia i dodatkowe wydatki. Sugerują, że lepiej pozbyć się tego krzyża. Jest przecież proste rozwiązanie – aborcja. I w ten sposób krzyż, którego podjęcie miało stać się drogą do pełni człowieczeństwa, zrzucony na bezbronną istotę zabija ją, a nas degraduje.
Inną formą odrzucenia krzyża jest obojętność. Ja dzieci nie zabijam, a jeśli ktoś to robi to jego sprawa. To kłamstwo. Obojętność oznacza przyzwolenie na zabójstwo niewinnego. Nie chcemy być współuczestnikami zbrodni popełnianych na najmniejszych Polakach. Dlatego tu jesteśmy, narażając się na niewygody i prześladowania. To nasz krzyż. Jest nasza chlubą.
Stacja trzecia: Jezus upada po raz pierwszy
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Księgi Proroka Izajasza.
Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści,
a myśmy Go za skazańca uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
ROZWAŻANIE
Upadek Jezusa jest skutkiem ludzkich upadków – odrzucenia Boga, nieczystości, rozwiązłości, tchórzostwa, zabójstw bezbronnych. Ale Pan Jezus podnosi się z upadku i przez swoją ofiarę podnosi nas z upadku. Wyciąga do nas rękę w sakramencie pokuty, aby nas podnieść. Ale grzesznik musi tę rękę uchwycić. „Bóg, który stworzył cię bez ciebie, nie zbawi cię bez ciebie” mówi święty Augustyn.
Bernard Natanson i Stojan Adasević zamordowali kilkadziesiąt tysięcy dzieci i … nawrócili się. Przestali mordować i stanęli w obronie najsłabszych.
Módlmy się aby, sumienie obudziło się w sercach seryjnych morderców, którzy chwalą się dziś swoimi zbrodniami w mediach. Pamiętajmy o psychiatrach, których wskazania mogą być równoznaczne z wyrokiem śmierci. Prośmy również o nawrócenie polityków, tych, którzy wychwalają zbrodniarzy, i tych, którzy wiedzą jaką zbrodnią jest aborcja. Niech odrzucą strach i staną w obronie dzieci.
Stacja czwarta: Jezus spotyka Matkę swoją
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Łukasza :
Symeon zaś błogosławił Ich i rzekł do Maryi, Matki Jego: «Oto Ten przeznaczony jest na upadek i na powstanie wielu w Izraelu, i na znak, któremu sprzeciwiać się będą12. 35 A Twoją duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu».
ROZWAŻANIE
Maryja jest wzorem matki. Jej miłość do Jedynego Syna wypełnia Ją. Całkowicie oddaje się Jego misji. Jej Fiat oznacza zgodę na przyjęcie udziału w cierpieniach Mesjasza. Nie widać Jej w chwilach tryumfu, ale jest obecna podczas Drogi Krzyżowej. Nie złorzeczy ani nie narzeka. Kocha.
Wiele matek uczestniczy w cierpieniach swoich dzieci i wzorem Maryi całkowicie się im oddają. Ale duch świata jest inny. Cierpienie przedstawione jest jako zło absolutne. Media i politycy mówią matkom: nie musisz cierpieć ze swoim dzieckiem, możesz je zabić. Straszliwe skutki takiej postawy widzieliśmy i cały czas widzimy w Oleśnicy.
My wiemy, że cierpienie jest wpisane w życie człowieka po grzechu pierworodnym. Pan Jezus uczynił je środkiem zbawienia. Nie chcemy słuchać fałszywych opowieści, że morderstwo jest dobrodziejstwem.
Chcemy współcierpieć z Jezusem i Matką Bolesną, bo to otwiera bramy zbawienia.
Dlatego tu jesteśmy.
Któryś za nas cierpiał rany…,
i Ty któraś współcierpiała Matko Bolesna…
Stacja piąta: Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść Krzyż Jezusowi
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Mateusza.
Wychodząc spotkali pewnego człowieka z Cyreny, imieniem Szymon. Tego przymusili, żeby niósł krzyż Jego.
ROZWAŻANIE
Naturalną reakcją na cierpienie jest odrzucenie lub ucieczka. Szymona jednak przymusili do niesienia krzyża Skazańca. Dzięki temu mógł zobaczyć w Nim Zbawiciela, który obdarzył Szymona i jego synów łaską wiary.
Wielu ludzi za wszelką cenę chce uciec przed cierpieniem. Myślą, że to rozsądne rozwiązanie. Mylą się. Tchórzostwo, obok pychy, to ulubiona prze diabła broń. Uciekając przed cierpieniem możemy łatwo wpaść w jego szpony. Przyjmując cierpienie po chrześcijańsku, stajemy się współodkupicielami z Chrystusem.
Módlmy się za rodziców, którym przedstawiono niepomyślną diagnozę ich dzieci. Módlmy się za lekarzy, aby widzieli w dziecku poczętym pacjenta, a nie rzecz, której można się pozbyć. Módlmy się za wszystkich Polaków, aby mieli odwagę stanąć w obronie najsłabszych.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja szósta: Weronika ociera twarz Jezusowi
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Księgi proroka Izajasza
N. Nie miał On wdzięku ani też blasku,
aby na Niego popatrzeć,
ani wyglądu, by się nam podobał.
Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi,
Mąż boleści, oswojony z cierpieniem,
jak ktoś, przed kim się twarze zakrywa,
wzgardzony tak, iż mieliśmy Go za nic.
ROZWAŻANIE
Twarz Jezusa po torturach, którym Go poddano przedstawia przerażający widok, a jednak Weronika dostrzega w nim swojego Mistrza i Nauczyciela. Nie boi się otaczających Go żołdaków ani nienawistnej tłuszczy. Przedziera się przez tłum, aby ulżyć Cierpiącemu.
Misją lekarzy jest pomoc cierpiącym. Jak nisko upadła moralność świata, który chce widzieć w lekarzach katów zabijających dzieci w łonach matek i chorych w szpitalach.
My chcemy widzieć w cierpiących braciach obraz Chrystusa. Również w tych, których twarz jest przed nami ukryta w łonie matki. Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci Moich najmniejszych, Mnieście uczynili.
Módlmy się o nawrócenie lekarzy, którzy stali się katami i za nawrócenie tych, którzy niszczą sumienia lekarzy.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja siódma: Jezus upada po raz drugi
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z księgi proroka Izajasza:
Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie.
ROZWAŻANIE
Jezus upada po raz drugi widząc jak wielu ludzi odrzuca Jego miłość. Upada, bo nie chce porzucić Krzyża. My upadamy z powodu pychy, pożądliwości, strachu przed krzyżem. Kiedy spojrzymy na Zbawiciela, zobaczymy, że podnosi się mimo wyczerpania, abyśmy my podnieśli się z naszych grzechów.
Władza, która zachęca do zabijania najsłabszych i prześladuje tych, którzy ich bronią, ciągnie do upadku cały naród. Podobnie media, które przedstawiają aborcję jako coś dobrego, a ratowanie dzieci jako coś złego.
Módlmy się, aby Polska podniosła się z upadku moralnego, aby rządzili nią ludzie sumienia, a nie bezbożnicy ani obłudnicy.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja ósma: Jezus spotyka kobiety jerozolimskie, które płaczą nad nim
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Łukasza.
A szło za Nim mnóstwo ludu, także kobiet, które zawodziły i płakały nad Nim. Lecz Jezus zwrócił się do nich i rzekł:
«Córki jerozolimskie, nie płaczcie nade Mną; płaczcie raczej nad sobą i nad waszymi dziećmi! Oto bowiem przyjdą dni, kiedy mówić będą: „Szczęśliwe niepłodne łona, które nie rodziły, i piersi, które nie karmiły”…
Bo jeśli z zielonym drzewem to czynią, cóż się stanie z suchym?»
ROZWAŻANIE
Jezus mówi nam, że nie wystarcza ubolewanie nad strasznymi skutkami grzechu. Trzeba dostrzec korzenie zła. Jak doszło do tego, że katolicki naród, który odzyskał wolność, dobrowolnie oddał się w niewolę złu?
Od dziesięcioleci widzimy jak wielkie media planowo deprawują Polaków. Ale każdy z nas musi odpowiedzieć sobie na pytanie czy ja robię to co powinienem, aby tę deprawację powstrzymać? Czy zdecydowanie walczę ze swoimi wadami? Czy korzystam z sakramentów, aby wykorzenić zło, które mnie niszczy?
Pan Jezus przestrzega nas przed sentymentalizmem. Zwłaszcza w naszych czasach widzimy, ile zbrodni zostało popełnionych w imię tak zwanych „praw kobiet”, w imię fałszywego miłosierdzia dla matek, ile sumień zostało zwiedzionych, bo ci, którzy powinni piętnować zło woleli milczeć?
Módlmy się za pasterzy, aby mieli odwagę ostrzegać owce przed wilkami.
Stacja dziewiąta: Jezus upada po raz trzeci
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z księgi proroka Izajasza:
Dręczono Go, lecz sam się dał gnębić,
nawet nie otworzył ust swoich.
Jak baranek na rzeź prowadzony,
jak owca niema wobec strzygących ją,
tak On nie otworzył ust swoich.
ROZWAŻANIE
Jezus kompletnie wyczerpany upada po raz trzeci. Patrząc na Zbawiciela w takim stanie zadaję sobie pytanie: czy ja walczę do końca? Czy tylko pozoruję walkę i porzucam ją wobec najmniejszych trudności lub obaw?
Czy modlę się, aby mieć tyle męstwa co Stanisława Leszczyńska, położna uwięziona w obozie Auschwitz, która miała odwagę przeciwstawić się straszliwemu doktorowi Mengele i ocaliła wiele noworodków? Czy myślę o heroicznym ginekologu Włodzimierzu Fijałkowskim, który nie bał się otwarcie sprzeciwiać aborcji w czasach PRLu?
Módlmy się za lekarzy ginekologów prześladowanych za bezkompromisową walkę w obronie najmniejszych dzieci.
Stacja dziesiąta: Jezus z szat obnażony
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Jana
N. Żołnierze zaś, gdy ukrzyżowali Jezusa, wzięli Jego szaty i podzielili na cztery części, dla każdego żołnierza po części; wzięli także tunikę. Tunika zaś nie była szyta, ale cała tkana od góry do dołu. Mówili więc między sobą:
G. «Nie rozdzierajmy jej, ale rzućmy o nią losy, do kogo ma należeć».
N. Tak miały się wypełnić słowa Pisma: Podzielili między siebie szaty, a los rzucili o moją suknię. To właśnie uczynili żołnierze.
ROZWAŻANIE
Obnażenie Jezusa ma służyć odebraniu mu godności. Jednak znęcanie się nad bezbronnymi i pogarda im okazywana odbierają bardziej godność prześladowcom. Ludzką godność ma odebrać dzieciom poczętym nazywanie ich pasożytami, zlepkiem komórek, agresorami. Ci, którzy tak mówią sami kwestionują swoją godność, która wynika z natury ludzkiej uczynionej na „obraz i podobieństwo Boga”. Odrzucając Boga stają się niewolnikami diabła.
Wielu ludzi w naszych czasach zatraciło poczucie wstydu. Obnażają się publicznie, poniżając w ten sposób swoją wolność. Skutkiem bezwstydu jest nieczystość i rozwiązłość, która często prowadzi do poczęcia dziecka poza małżeństwem. Takie dzieci są szczególnie narażone na mordy aborcyjne. Rządzący chcą narzucić dzieciom demoralizującą „edukację zdrowotną”, po to, aby je skłonić do grzechu i obedrzeć z godności dzieci Bożych.
Módlmy się za publicznych gorszycieli, zwłaszcza pełniących urzędy publiczne, którzy chcą zniszczyć i upodlić nasz naród. Niech przypomną sobie słowa Zbawiciela: (Mat 18, 6) Lecz kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą we Mnie, temu byłoby lepiej kamień młyński zawiesić u szyi i utopić go w głębi morza.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja jedenasta: Jezus przybity do krzyża
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Łukasza:
Gdy przyszli na miejsce, zwane «Czaszką», ukrzyżowali tam Jego i złoczyńców, jednego po prawej, drugiego po lewej Jego stronie. 34 Lecz Jezus mówił: «Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią».
Z Ewangelii według św. Mateusza 27, 41-42
N. Podobnie arcykapłani z uczonymi w Piśmie i starszymi, szydząc, powtarzali:
G. «Innych wybawiał, siebie nie może wybawić. Jest królem Izraela: niechże teraz zejdzie z krzyża, a uwierzymy w Niego.
ROZWAŻANIE
Jezus przybijany do krzyża za nasze grzechy nie protestuje ani nie złorzeczy. Dobrowolnie przyjmuje cierpienia i ofiarowuje swoje życie za nas. Modli się za katów. My mamy naśladować Chrystusa, a nie Jego oprawców. Ratować dzieci, a nie mordować.
Nieśpieszenie z pomocą, ciche przyzwolenie, nakłanianie, w końcu pomocnictwo w zabójstwach dzieci, to stawia nas po stronie zadających cierpienia Jezusowi.
Ratując dziecko ratujemy Jego Miłość, z której nas stwarza, a Miłością jest On Sam.
Staramy się ratować dzieci bronią prawdy. Aborcja to nie jest humanitarny uczynek, to nie jest mniejsze zło. To okrutna zbrodnia.
Szydercom w rządzonej przez bezbożników Europie wydaje się, że zatryumfowali. Wprowadzają nieludzkie prawa i prześladują chrześcijan. Ale my wiemy, że prawda nas wyzwoli.
Módlmy się o usunięcie morderczych praw w Polsce, Europie i na całym świecie.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja dwunasta: Jezus umiera na krzyżu
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Łukasza:
Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». 40 Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? 41 My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». 42 I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». 43 Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju». 44 Było już około godziny szóstej i mrok ogarnął całą ziemię aż do godziny dziewiątej. 45 Słońce się zaćmiło11 i zasłona przybytku rozdarła się przez środek. 46 Wtedy Jezus zawołał donośnym głosem: Ojcze, w Twoje ręce powierzam ducha mojego12. Po tych słowach wyzionął ducha. 47 Na widok tego, co się działo, setnik oddał chwałę Bogu i mówił: «Istotnie, człowiek ten był sprawiedliwy». 48 Wszystkie też tłumy, które zbiegły się na to widowisko, gdy zobaczyły, co się działo, wracały bijąc się w piersi.
ROZWAŻANIE
Śmierć Jezusa jest zapowiedzią Jego zmartwychwstania. Dobry łotr nawraca się na krzyżu i otrzymuje obietnicę zabawienia. Setnik daje świadectwo. Wielu, którzy przyszli na Kalwarię jak na widowisko, nawraca się i bijąc się w piersi wraca do Jerozolimy.
Oby okrutna śmieć Felka stała się początkiem nawrócenia jego oprawców, polityków odpowiedzialnych za mordy aborcyjne i wszystkich Polaków.
Któryś za nas cierpiał rany…
Stacja trzynasta: Jezus zdjęty z krzyża i powierzony Matce
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Mateusza:
Było tam również wiele niewiast, które przypatrywały się z daleka. Szły one za Jezusem z Galilei i usługiwały Mu.
(Pnp 6,1) Dokąd odszedł twój umiłowany,
o najpiękniejsza z niewiast?
W którą zwrócił się stronę miły twój,
byśmy go wraz z tobą szukały?
ROZWAŻANIE
Dokonało się! Dokonało się nasze zbawienie. Na razie widzi to tylko Maryja, która trzyma w ramionach udręczone i martwe ciało Syna. Dzięki niezłomnej wierze wie, że Jej Syn zmartwychwstanie; że na Krzyżu Życie odniosło zwycięstwo nad śmiercią.
Wobec wszelkich cierpień, prześladowań i gróźb my również mamy trwać w wierze, prosząc o wstawiennictwo naszej Matki.
Życie zwyciężyło i my również zwyciężymy, jeśli nie poddamy się rozpaczy. (Rz 8,35) Któż nas może odłączyć od miłości Chrystusowej? Utrapienie, ucisk czy prześladowanie, głód czy nagość, niebezpieczeństwo czy miecz?
Módlmy się aby Maryja, ucieczka grzesznych, wyprosiła skruszenie zatwardziałych serc aborterów, a nas umocniła w wierze, nadziei i miłości.
Któryś za nas cierpiał rany…,
i Ty, któraś współcierpiała…
Stacja czternasta: Jezus złożony do grobu
C.: Kłaniamy ci się Panie Jezu Chryste i błogosławimy Tobie.
W.: Żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.
Z Ewangelii według św. Łukasza
50 Był tam człowiek dobry i sprawiedliwy, imieniem Józef, członek Wysokiej Rady. 51 Nie przystał on na ich uchwałę i postępowanie. Był z miasta żydowskiego Arymatei, i oczekiwał królestwa Bożego. 52 On to udał się do Piłata i poprosił o ciało Jezusa. 53 Zdjął je z krzyża, owinął w płótno i złożył w grobie, wykutym w skale, w którym nikt jeszcze nie był pochowany. 54 Był to dzień Przygotowania i szabat się rozjaśniał15.
55 Były przy tym niewiasty, które z Nim przyszły z Galilei. Obejrzały grób i w jaki sposób zostało złożone ciało Jezusa. 56 Po powrocie przygotowały wonności i olejki; lecz zgodnie z przykazaniem zachowały spoczynek szabatu16.
ROZWAŻANIE
Godne pogrzebanie zmarłego to uczynek miłosierdzia. Józef z Arymatei i niewiasty wypełniają go wobec Jezusa.
Ale czy pogrzeb może stać się szyderstwem? Czy chrześcijańska ceremonia pogrzebowa wobec człowieka, któremu nie daliśmy szans na życie jest czymś dobrym? Czy złamanie przykazania „nie zabijaj”, a następnie chrześcijański pogrzeb, bez okazania skruchy nie jest szydzeniem z Boga?
Módlmy się o nawrócenie zatwardziałych grzeszników.
Ojcze nasz…
Zakończenie
Przeszliśmy Drogą Krzyżową ulicami Oleśnicy. Wspominaliśmy Drogę Krzyżową Naszego Pana, ale pamiętaliśmy również o Felku, którego pozbawiono życia w tutejszym szpitalu. Oby jego śmierć odmieniła serca Polaków i zwróciła je ku Jezusowi.
Do Polski i Polaków odnoszą się słowa, które Mojżesz przed wiekami skierował do Izraelitów: 19 Biorę dziś przeciwko wam na świadków niebo i ziemię, kładąc przed wami życie i śmierć, błogosławieństwo i przekleństwo. Wybierajcie więc życie, abyście żyli wy i wasze potomstwo.
Obyśmy wybrali życie.