Rodzice przeciwko homoseksualnej indoktrynacji w angielskiej szkole

Nie powiodła się próba przemycenia do jednej z birminghamskich podstawówek lekcji o „tęczowej” tematyce. Początkowo władze placówki nie poinformowały rodziców, że ich dzieci będą uczestniczyły w lekcjach mającego zwalczać homofobię i propagować przyjazny odbiór środowisk LGBT programu „No Outsiders”.

Rodzice, po nieudanych protestach, na początku marca br. wypisali ze szkoły 600 dzieci w wieku od 4 do 11 lat, podkreślając że taka tematyka jest niewłaściwa i zbyt skomplikowana zwłaszcza dla młodszych dzieci. I dopiero wówczas dyrekcja szkoły zapewniła, że do końca semestru lekcje nie będą kontynuowane, a jeżeli wrócą, to po konsultacjach z rodzicami. 

Jest to już drugi przypadek protestu rodziców, związany ze wspomnianym programem „No Outsiders”, którego autorem jest otwarcie przyznający się do homoseksualizmu i propagujący wzorce LGBT nauczyciel Andrew Moffat, wyróżniony m.in. nagrodą dla najlepszego nauczyciela oraz odznaczeniem monarchii brytyjskiej. Wcześniej program został odrzucony pod naciskiem rodziców w szkole Chilwell Croft.

W tym miejscu warto przypomnieć, że w 2012 roku w jednym z gdańskich gimnazjów również doszło do protestu rodziców, po tym jak na jednej z lekcji uczniowie mieli okazję dowiedzieć się od studentów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego m.in., jakie są rodzaje antykoncepcji i jak zakłada się prezerwatywę (na marchewkę). Rodziców nie powiadomiono wcześniej o tym, że odbędzie się lekcja o takiej tematyce, ponieważ miała ona miejsce nie w ramach wychowania do życia w rodzinie, co zakładało konsultacje z rodzicami, lecz w ramach przedmiotu wiedza o społeczeństwie.

Wydarzenia, które miały miejsce na początku marca br. w Birmingham jasno pokazują, że aktywna postawa rodziców przynosi efekty. Organizując protesty – pisząc i podpisując petycje (400 osób podpisało się pod petycją żądającą wycofanie programu z lekcji), pikietując z transparentami o hasłach: „Edukacja a nie indoktrynacja” oraz „Przestańcie wykorzystywać niewinność dzieci” – pomimo nieugiętej początkowo postawy dyrekcji szkoły (która twierdziła, że protesty rodziców szkodzą uczniom i programowi nauczania) rodzice wywalczyli zaprzestanie lekcji o nieodpowiedniej dla ich dzieci tematyce. 

Bierzmy z nich przykład, bo – jak pokazuje przykład gdańskiego gimnazjum sprzed siedmiu lat – w Polsce też zdaniem niektórych istnieje zapotrzebowanie na „uświadamianie” uczniów bez pytania o zgodę ich rodziców.

Źródła:

https://www.tvp.info/41601622/lekcje-lgbt-wstrzymane-kilkuset-rodzicow-zabralo-ze-szkoly-swoje-dzieci

https://dorzeczy.pl/swiat/95684/Wielka-Brytania-Szkola-wstrzymala-zajecia-o-LGBT-Muzulmanie-wypisali-z-niej-dzieci.html

https://www.stefczyk.info/2019/03/05/brytyjska-podstawowka-rezygnuje-z-lekcji-lgbt-poddali-sie-gdy-muzulmanie-przestali-wysylac-dzieci-do-szkoly/?fbclid=IwAR2DRGRgcp2cbfGsM6k517w1bBDCV12NTcvXuU-z4XPOVqNJyzMjKqVCIfw

https://www.gosc.pl/doc/1084719.Seks-w-gdanskim-gimnazjum

Więcej interesujących treści

Wesprzyj naszą działalność:

. PLN