Copy of 2 resizeW dniu dzisiejszym toruńska komórka Fundacji Pro - Prawo do Życia skorzystała z niezbyt pięknej pogody i wyruszyła przed przybytek konsumpcji (Galerię Copernicus) z gotowością informowania społeczeństwa o treściach, motywacji i kontekście kulturowym kampanii reklamowej sieci handlowej Empik, którą rozpoczęto przed świętem Bożego Narodzenia pod hasłem "Empik inspiruje każdego inaczej". 

Copy of 2 resizeW dniu dzisiejszym toruńska komórka Fundacji Pro – Prawo do Życia skorzystała z niezbyt pięknej pogody i wyruszyła przed przybytek konsumpcji (Galerię Copernicus) z gotowością informowania społeczeństwa o treściach, motywacji i kontekście kulturowym kampanii reklamowej sieci handlowej Empik, którą rozpoczęto przed świętem Bożego Narodzenia pod hasłem „Empik inspiruje każdego inaczej”.   

Jeszcze przed rozpoczęciem naszej pikiety informacyjnej rozmowę przeprowadzili z nami zarówno policjanci jak i serwis ochrony Centrum Handlowego Atrium Copernicus.

Po kilkunastu minutach pojawiła się także sama pani dyrektor obiektu pragnąca w znacznym stopniu ograniczyć przekaz informacyjny, który kierowaliśmy do przechodniów. Jednak woluntariusze Fundacji dali miłej pani do zrozumienia, że są bardzo dobrze poinformowani co do swoich praw obywatelskich i nie przejęli się zbytnio ani zapowiedzią interwencji ochrony ani zapowiedzią pozwu sądowego. Po około 10 minutach pani spostrzegłszy policjantów strzegących woluntariuszy, dała za wygraną i już więcej nie przeszkadzała w demonstracji.

Informowaliśmy, że do tej kampanii zostały zaangażowane osoby znane z cynicznych i wulgarnych wypowiedzi – Maria Czubaszek oraz Adam Darski.  Czubaszek złą sławą okryła się chwaląc dwie dokonane przez siebie aborcje jako cudowne wydarzenia, za które dziękowała Stwórcy. Darski natomiast bryluje w tym, że według własnych zapewnień „pokazał Bogu środkowy palec”, a w tekstach utworów wzywa do rzucania chrześcijan lwom na pożarcie. Przytaczaliśmy również inne jego bluźniercze cytaty z publicznych wystąpień.

Retorycznie pytaliśmy przechodniów czy postawy tak przewrotne i naganne moralnie jak wyżej wymienione mogą „inspirować” i czy właściwe jest, aby kampanię reklamową opierać na tak negatywnych wzorcach? Pytaliśmy czy w przededniu takich świąt powinno inspirować raczej zło czy dobro. Wnioskując po reakcjach domyślać się można, że ludzie w mgnieniu oka znajdowali odpowiedzi na te pytania. Przechodnie oraz goście centrum handlowego byli bardzo życzliwi wobec naszej inicjatywy. Prawie wszyscy chętnie przyjmowali ulotki rozdawane przez naszych woluntariuszy. Rozdaliśmy ich ponad tysiąc w ciągu bardzo krótkiego czasu. Wielu ludzi podejmowało z nami rozmowę i zachęcało do kontynuowania pikiety  przekonując, że właśnie takie akcje informacyjne są bardzo potrzebne.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że szczególną uwagę przechodniów przykuwał przytaczany przez nas fakt zablokowania na wniosek użytkownika „Empik” fanpage’a „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku” przez administratora serwisu społecznościowego facebook.com.

Goście Centrum Handlowego Atrium Copernicus nadziwić się nie mogli, że Empik ogranicza ludziom możliwość przyłączenia się do naszej internetowej akcji protestacyjno-informacyjnej. Wielu z nich ten fakt na prawdę oburzył i dziękując nam za przekazanie informacji zapewniali, że w przyszłości wyciągną z niego wnioski, podejmując właściwe decyzje konsumenckie. Dostrzegali niespójność między zapewnianymi rzecznika prasowego sieci handlowej Empik Moniki Marianowicz o otwartości na dialog oraz tolerancję na odmienność poglądów a cenzorskim zachowaniem firmy. Informowaliśmy, że w świetlne ww. okoliczności swój protest wciąż można kontynuować podpisując się pod petycją na stronie citizengo.org.

Woluntariusze Fundacji Pro – Prawo do Życia i sprzymierzeńcy z Ruchu Obrony Życia z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu zapewniają u o gotowości do kontynuowania kampanii informacyjnej tak długo jak będzie to konieczne.

Najbliższa pikieta już w środę. Tym razem przy Empiku na starówce. Będzie więcej woluntariuszy, więcej ulotek i przede wszystkim…. więcej przechodniów.

 

{flike}

Czy wiesz, ze grozi nam zniknięcie z mediów społecznościowych? 

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywac informację o najważniejszych wydarzeniach na froncie walki z aborcją i deprawacją!

     

    Także mogą Cię zainteresować:

    Wesprzyj naszą działalność:

    . PLN